söndag 19 maj 2013

GRATIS e-BOK

Gratis e-bok om aktieinvestering, utdelningar och frihet


Under våren har jag hållit på med ett ganska omfattande projekt. Det har varit både lärorikt, motiverande och tillfredsställande att hålla på med det. Samtidigt har det tagit en hel del tid. Nu känner jag att mitt verk är fulländat och färdigredigerat. Det är således dags att låta andra ta del av det - gratis här på bloggen! 


Det jag har gjort under de senaste månaderna är att skriva en bok om något jag anser är väldigt viktigt. Boken, som jag alltså kommer lägga ut gratis genom en rad blogginlägg, handlar om att få gemene man/kvinna att inse värdet och vikten av att själv ta ansvar för sin privatekonomi, alltså visa att man inte är utelämnad till dyra fonder och bankkonton utan ränta. Jag vill få folk att inse att det idag är väldigt billigt, enkelt och motiverat att köpa sina egna aktier och behålla dem långsiktigt, exempelvis för att bygga upp en egen utdelningsmaskin. Jag tror att många inte inser den verkliga kostnaden av att låta någon utomstående ta hand om ens pengar, exempelvis genom att passivt månadsspara i dyra fonder. 



Då människan blir allt mer flexibel, mycket tack vare Internet, skapas ultimata förutsättningar för att investera en del av sin lön själv i egna aktier istället för att passivt spara i dyra fonder. På lång sikt blir skillnaden i värdetillväxt mellan att köpa sina egna aktier och behålla dem under flera decennier helt utan förvaltningsavgifter väldigt stor jämfört med att ha pengarna i en dyr fond eller på ett bankkonto utan ränta. Genom ett antal exempel i min bok visar jag vad som är möjligt att uppnå på lång sikt för den som väljer att investera i egna aktier och att det enkelt går att sätta guldkant på tillvaron i framtiden eller till och med att bli helt fri och leva på inkomsterna från sin egen utdelningsmaskin. Jag ser det som ett väldigt motiverande mål i framtiden - att ha en tillräckligt stor utdelningsmaskin som genererar tillräckligt med utdelningsinkomster för att kunna leva på det. Detta och mycket mer kommer denna gratis e-bok att handla om. 


I några kommande inlägg under de närmsta dagarna kommer jag skriva mer om bokens syfte, mål och innehåll. För att ni ska få en uppfattning om bokens omfattning kan jag säga att den i pocketformat skulle vara cirka 250 sidor lång.

Det finns olika sätt att ge ut en bok idag. Som jag konstaterat i några tidigare inlägg används datorer och Internet till det mesta idag, vilket gör att det tryckta formatet känns lite förlegat. Min tanke är att lägga upp boken gratis här på min blogg och göra den till en längre följetong. Bokens innehåll blir alltså gratis för er som läser den. 

Genom att jag gör på det har sättet blir jag mer flexibel och behöver inte anpassa mig till något förlag, utan kan helt styra innehållet i texten jag lägger upp. Det gör det även möjligt för er som läsare att kommentera och diskutera det jag skrivit, vilket säkert kan ge fördjupade insikter och kunskap hos andra som väljer att läsa boken helt fritt på bloggen, samt även hos mig. Det faktum att bokens innehåll kommer vara gratis tillgängligt för alla gör samtidigt att det är möjligt att nå ut till en bredare publik så att även de som inte skulle valt att köpa en bok inom detta ämne kanske ändå stöter på det jag skrivit och väljer att ta del av innehållet i boken och förhoppningsvis får sig en tankeställare kring sin syn på privatekonomin och vad som är möjligt att uppnå. 

Bokens titel är givetvis central i sammanhanget, den lyder: 

"Jag INVESTERAR, alltså kommer jag blir FRI


med undertiteln 
"En bok om AKTIEUTDELNINGAR, hur du blir DIN EGEN OBEROENDE PRIVATEKONOMISKA RÅDGIVARE samt hur du får PENGAR ATT VÄXA LÅNGSIKTIGT".

Min bok, Jag INVESTERAR, alltså kommer jag bli FRI, som jag kommer lägga ut gratis i form av en bloggföljetong 

Mer information om e-boken och hur den kommer att göras gratis tillgänglig här på bloggen (hur mycket text i varje inlägg och hur ofta) kommer under de närmsta dagarna! 

Jag hoppas att både befintliga, nya samt framtida bloggläsare kommer känna att boken tillför intressanta insikter, inspiration, motivation och kunskap om aktieinvesterande och hur man kan tänka när det gäller sin privatekonomi för att i framtiden kunna tacka sig själv för de investeringsbeslut man tagit!


/InvesteraMigFri 

5 kommentarer:

  1. Jag ser fram emot att läsa den.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att höra! Trevlig helg till dig också!

      /InvesteraMigFri

      Radera
  2. Du finns i min läslista och jag kommer också att se fram emot att läsa den. Kan vara bra om du lägger ut en översikt över alla kaptlen först.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trevligt! Det kommer inom de kommande dagarna läggas upp blogginlägg om bokens bakgrund och syfte, en översikt över kapitlen i boken samt hur inläggen kommer benämnas för att det ska bli så enkelt som möjligt för er som läsare att orientera er. Så då kommer ni få lite mer klarhet i själva upplägget, innan bokens innehåll börjar lägga ut här på bloggen.

      /InvesteraMigFri

      Radera
  3. Vad bra! Den ska bli intressant att läsa. Det här är min favoritblogg nr 1!

    Mvh
    LK

    SvaraRadera