torsdag 31 juli 2014

Gratis e-bok om aktieinvestering, utdelningsstrategi och hur man bygger en utdelningsmaskin

Jag tänkte att det nu kunde vara lägligt att lägga upp min e-bok igen i form av ett fåtal längre inlägg här på bloggen. Förra gången jag publicerade den här på min blogg var det i form av en följetång där boken var uppdelad på bortåt 60 inlägg. Eftersom jag redan innan det hade delat upp bokens innehåll i sex delar tänkte jag nu låta varje inlägg motsvara en sådan del av boken. 

Jag har sett att det kommit många nya ekonomibloggar sista året och eftersom jag inte har varit särskilt aktiv här på bloggen kan jag tänka mig att det finns en del intresserade som inte har stött på min blogg ännu, och framför allt inte heller e-boken om aktieinvestering, utdelningsstrategi och hur man bygger en utdelningsmaskin som jag skrivit. 

Jag har valt att döpa boken till "Jag INVESTERAR, alltså kommer jag bli FRI - en bok om AKTIEUTDELNINGAR, hur du blir din egen OBEROENDE PRIVATEKONOMISKA RÅDGIVARE samt hur du får PENGAR ATT VÄXA LÅNGSIKTIGT"

Den främsta anledningen till att jag skrev boken var att jag allt mer har kommit fram till att investera i bolag med stabila utdelningar samt stabil utdelningstillväxt känns som en väldigt bra investeringsstrategi långsiktigt. Ett ytterligare plus är om det är möjligt att investera i dessa bolag till låga kurser, inte enbart på grund av kurspotentialen utan mycket beroende på en relativt sett högre direktavkastning. Jag vill genom min skrift visa att det är enkelt att bygga upp sin egen utdelningsmaskin samt att visa att det är både enkelt och billigt att själv ta hand om sin privatekonomi istället för att ha dyra fonder och pengarna på konton utan ränta. 

Senare idag kommer den första delen upp som ett blogginlägg. 

Bokens delar och underliggande kapitel är följande: 



DEL 1


DEL 2


DEL 3


DEL 4


DEL 5


DEL 6

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar