tisdag 23 april 2013

Bloggens mål och syfte

Mitt mål med denna blogg är att inspirera och motivera personer till att själva investera sina pengar i egna aktier, istället för att känna sig utelämnad till dyra fonder och bankkonton utan ränta. Jag vill visa att det är enkelt, billigt och väldigt motiverat att investera sina pengar i aktier - bland annat för att det är helt fritt från årliga förvaltningsavgifter. Grundläggande begrepp inom aktieinvestering kommer att förklaras, vilket ska underlätta för den ännu oinvigde i aktiers magiska värld. 


Jag kommer även att skriva om mina egna aktieinnehav och min syn på finansmarknaden och olika börsnoterade företag. Den typen av aktier som jag förespråkar att investera i, vilket inte heller tar särskilt mycket tid per månad för den som inte vill lägga ner allt för mycket tid på sina investeringar, är aktier med stabil utdelningstillväxt. När man investerar sina pengar i aktier ska man göra det långsiktigt. Det kvittar hur aktien utvecklas nästa dag, vecka och till och med nästa år. Har man som investeringsstrategi att investera i aktier med stabil utdelningstillväxt, äga dem långsiktigt och årligen återinvestera utdelningen kommer man kunna tacka sig själv i framtiden över sina investeringsbeslut. Genom att investera en del av sin lön varje månad kommer man kunna se fram emot en stadigt växande utdelningsmaskin som genererar allt större inkomster år efter år, mycket tack vare ränta-på-ränta effekten. 



Välkommen till bloggen!   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar