tisdag 21 maj 2013

Gratis e-bok - innehållsförteckning

Gratis e-bok – bokens innehåll



Jag har i två tidigare inlägg skrivit om att jag har tänkt göra min bok, "Jag INVESTERAR, alltså kommer jag blir FRI" gratis tillgänglig för dig som läsare här på bloggen genom att lägga upp den som en längre följetong. Jag har i de tidigare inläggen beskrivit bokens syfte, mål och delvis innehåll. För att göra bokens innehåll än mer tydligt följer här nedan bokens innehållsförteckning. Om någon dag följer så ett sista inlägg innan själva textinnehållet i boken kommer börja göras gratis tillgängligt här på bloggen. I det inlägget kommer jag skriva om hur mycket text per inlägg jag har tänkt ha samt hur ofta ett nytt inlägg med innehåll från min bok kommer läggas ut här på bloggen. En viktig del för att, framförallt, framtida nytillkomna läsare ska kunna orientera sig och läsa boken i rätt ordning är att det tydligt framgår vilken del man är på, att smidigt komma till bokens innehållsförteckning, nästa del, början med mera. Hur detta kommer göras på ett bra sätt följer alltså i nästa inlägg. 

Bokens innehållsförteckning ser ut enligt följande:


Förord

Begrepp/Ordlista


DEL 1

1. Inledning

2. Min förändrade syn på aktieinvestering

3. Utdelningsmaskin = snöbollen som aldrig smälter

4. Var beslutsam, åtrå pengar och uppnå friheten

5. Hur fri är du?

6. Hur stort kapital krävs för frihet?

7. Våga tänka bortanför rutinerna



DEL 2

1. Ta hand om din privatekonomi

2. En försmak på aktieutdelningens magiska värld

3. Börja bygga din egen utdelningsmaskin med utdelningstillväxt

4. ISK underlättar byggande av utdelningsmaskinen

5. Ränta-på-ränta

6. Inflation

7. Outsourcing – inget för din privatekonomi



DEL 3

1. Det nya inkomstslaget

2. Om aktieutdelningar

3. Pengar som byggsten

4. Konsten att investera långsiktigt



DEL 4

1. Den som spar han/hon har* (*=pengar att investera)

2. Tre avgörande faktorer för att skapa mer investeringsutrymme: spara, spara, spara


DEL 5

1. Utnyttja börsens humörsvängningar

2. Aktier att investera i (några verkliga exempel)

3. Det finns alltid en hake – eller?



DEL 6

1. Personer som lyckats på aktiemarknaden

2. Dela med dig av skörden

3. Avslutning

4. I min bokhylla




Jag hoppas att innehållet verkar intressant! I det sista inlägget. innan själva boken kommer börja göras gratis tillgänglig här på bloggen. följer en beskrivning om strukturen på inläggen som har med e-boken att göra, för att du som läsare enkelt ska kunna orientera dig. 

2 kommentarer: